متن های زیبا
قالب وبلاگ

متن های زیبا
 
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان متن های زیبا و آدرس sefidbarfi10.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





گفتم: توبزرگ هستی ونزدیکی که میگویی برای من خیلی دورهست! تا آن موقع چه کارکنم؟

گفتی: واتبع ما یوحی الیک واصبر حتی یحکم الله

      یعنی: کارهایی را که بهت گفتم انجام بده وصبر کن تا خدا خودش حکم کند.

سوره یونس/ آیه 109

 

گفتم: خیلی خونسردی! توخدایی وصبور! من بنده ات هستم وظرف صبرم کوچک... یه اشاره کنی تمام هست!

گفتی: عسی ان تحبوا شیئا وهو شرلکم

       یعنی: شاید چیزی که تو دوست داری، به صلاحت نباشد.

سوره بقره/ آیه 216

 

گفتم: انا عبدک الضعیف الذلیل... اصلا چطور دلت میاد...؟

گفتی: ان الله بالناس رئوف الرحیم

       یعنی: خدا نسبت به همه مردم مهربان است.

سوره بقره/ آیه 143

 

گفتم: دلم گرفته.

گفتی: بفضل الله و برحمة فبذلک فلیفرحوا

       یعنی: (مردم به چه دلخوش کردند؟!) باید به فضل و رحمت خدا شاد باشند.

سوره یونس/ آیه 58

 

گفتم: اصلا بی خیال! توکلت علی الله

گفتی: ان الله یحب المتوکلین

       یعنی: خدا کسانی را که توکل می کنند، دوست دارد.

سوره آل عمران/ آیه 159

 

گفتم: خیلی مخلصیم! ولی این بار، گویا

گفتی: حواست رو خوب جمع کن! یادت باشه که: "ومن الناس من یعبد الله علی فان اصابه خیر اطمان به وان اصابته فتنة انقلب علی وجهه خسرالدنیا والآخرة

       یعنی: بعضی از مردم خدا را فقط به زبان عبادت می کنند. اگر خیری به آنان برسد، آرامش پیدا می کنند واگر بلایی برسرشان بیاید تا امتحان شوند، روگردان می شوند. خودشان در دنیا وآخرت ضرر می کنند.

سوره حج/ آیه 11

 

گفتم: چقدر احساس تنهایی می کنم

گفتی: فانی قریب

       یعنی: من که نزدیک هستم.

سوره بقره/ آیه 186

 

گفتم: توهمیشه نزدیکی؛ من دورم...   کاش میشد نزدیک شوم.

گفتی: واذکر ربک فی نفسک فضرعا وخفیة ودون الجهر من القول بالغدو والاصال

      یعنی: هرصبح و عصر، پروردگارت را پیش خودت، با خوف و تضرع، وباصدای آهسته یادکن.

سوره اعراف/ آیه 205

 

گفتم: این هم توفیق می خواهد!

گفتی: الا تحبون ان یغفرالله لکم

      یعنی: دوست ندارید خدا شما را ببخشد؟!

سوره نور/ آیه 22

 

گفتم: معلومه که دوست دارم منو ببخشی.

گفتی: واستغفروا ربکم ثم توبو الیه

       یعنی: پس، ازخدا بخواهید تا شما را ببخشد وسپس توبه کنید.

سوره هود/ آیه 90

 

گفتم: با این همه گناه ... آخه چه کار می توانم بکنم؟

گفتی: الم یعلموا ان الله هو یقبل التوبة عن عباده

      یعنی: مگرنمی دانید خداست که توبه را از بنده اش قبول می کند؟!

سوره توبه/ آیه 104

 

گفتم: دیگر روی توبه ندارم.

گفتی: الله العزیزالعلیم غافرالذنب وقابل التوب

      یعنی: (ولی) خدا عزیز وداناست، او آمرزنده گناه و پذیرنده توبه است.

سوره غافر/ آیه 2و3

 

گفتم: با این همه گناه، برای کدام گناهم توبه کنم؟

گفتی: ان الله یغفر الذنوب جمیعا

      یعنی: خدا همه گناهان را می بخشد.

سوره زمر/ آیه 53

 

گفتم: یعنی باز هم بیایم، مرا می بخشی؟

گفتی: ومن یغفر الذنوب ال الله

      یعنی: به جز خدا کیست که گناهان را ببخشد؟

سوره آل عمران/ آیه 135

 

گفتم: نمیدانم چرا همیشه در برابر این کلامت کم می آورم! مرا آتش می زند و ذوب می کند؛ عاشق می شوم! ... توبه می کنم: یاغافر الذنب، اغفر ذنوبی جمیعا.

گفتی: ان الله یحب التوابین و یحب المتطهرین

      یعنی: خدا هم توبه کنندگان و هم کسانی را که پاک هستند، دوست دارد.

سوره بقره/ آیه 222

 

ناخواسته گفتم: الهی وربی من لی غیرک

گفتی: الیس الله بکاف عبده

      یعنی: خدا برای بنده اش کافی نیست؟

سوره زمر/ آیه36

 

گفتم: در برابر این همه مهربانی چه کاری می توانم انجام دهم؟

گفتی: یا ایها الذین امنوا اذکرو الله ذکرا کثیرا و سبحوه بکرة و اصیلا هوالذی یصلی علیکم وملائکته لیخرجکم من الظلمات الی النور وکان بالمومنین رحیما

     یعنی: ای مومنان! خدا را بسیار یاد کنید و او را صبح و شب تسبیح گویید. او کسی است که خودش و فرشته هایش برشما درود و رحمت می فرستند تا شما را از تاریکی به سوی روشنایی بیرون بیاورند. خدا نسبت به مومنان مهربان است.

سوره احزاب/ آیه 42و43

 

 

 

نکته:

مغرور مشو که مرکب مردان مرد را در سنگلاخ بادیه پی برده اند؛

نومید هم مباش که رندان باده نوش ناگه با یک خروش، به منزل رسیده اند.


نظرات شما عزیزان:

کوثر
ساعت0:38---16 اسفند 1392
ربنا امنا فاغفرلنا و ارحمنا و انت خير الراحمين.

پروردگار ما، ما به تو ايمان آورديم. ما را ببخش و بيامرز و به ما رحم كن كه تو بهترين بخشندگاني‌.


پاسخ:ان الله یحب التوابین و یحب المتطهرین یعنی: خدا هم توبه کنندگان و هم کسانی را که پاک هستند، دوست دارد.


حكيمه
ساعت15:11---15 اسفند 1392
مهناز جان آپم

بسر
پاسخ: چــــــــــــشــــــــــــــم


جمشیدی
ساعت0:54---15 اسفند 1392
سلام.عالی بود.

با اجازت کپی گرفتم و تو وبلاگ خودم گذاشتم ،حلال کنید لطفا
پاسخ: سلام.ممنونم. عیب نداره! متن من که نبود!!! شاید ثوابی هم برای من نوشته بشه!!!!


زهرا
ساعت21:00---14 اسفند 1392
عالییییییی
پاسخ: ممنونم عزیزم


سارا
ساعت18:44---14 اسفند 1392
خدایا


آن قدر برپای طلب،تاول نامرادی نشسته است



که جز تو محبوبی را سراغ نگیریم



و آن قدر بر قلب عاطفه ، خنجر جفا خورده است



که سر به دامان دیگری نسپاریم . . .



.
پاسخ: متشکرم دوسف مهربونم....... زیبا بود.....


sajjad
ساعت17:10---14 اسفند 1392
خیییییییییلیییییییییی عااااااااااااااااالیییییی..@} ;-
پاسخ: متشکر..........


سَعيد
ساعت15:48---14 اسفند 1392
لايــــــــــــــــــك... آپم يه سر تونستي بزن
پاسخ: باشه.


سَعيد
ساعت15:47---14 اسفند 1392

בستانم آنقבربزرگ نیست ڪـہ چرخ בنیارا بـہ ڪامتاלּ بچرخانم

اما یڪے هست ڪـہ بر همـہ چیز تواناست…

شماراباتمام פֿـوبیهایتاלּ بـہ او میسپارم


ثنــای دوست داشتنی
ساعت15:09---14 اسفند 1392
ممنون زیبا بود
پاسخ: خیلی ممنونم... بله خیلی قشنگه!! خودم که انگار حرف دلمه.....


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:, ] [ 14:14 ] [ مهناز ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب