متن های زیبا
قالب وبلاگ

متن های زیبا
 
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان متن های زیبا و آدرس sefidbarfi10.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

امشب است آن شب كه شادى بر در دربار عشق

حلقه مى كوبد كه عقل آمد پى دیدار عشق

ساقیا لبریز كن امشب ز مى پیمانه را

تا به مستى پرده بردارم من از اسرار عشق

سینه زنها سینه چاكان سینه سرخان را بگو

دست افشانى كنید آمد سپهسالار عشق

تا كه سازد پرچم خودكامگى را سرنگون

زد قدم در ملك عالم میرو پرچمدار عشق

نقطه پرگار هستى گر حسین بن على است

آمد از ره پاسدار نقطه پرگار عشق

تا دهد سرمشق جانبازى به جانبازى ما

آمد آن جانباز قطعه قطعه پیكار عشق

آنكه با تیغ كجش شد قامت اسلام راست

آمد از ره تا ببوسد سنگر ایثار عشق

تشنه لب رفت و برون شد تشنه و لب تشنه كرد

جان شیرین را نثار مقدم دلدار عشق  

بر سر پیمان نشست و با عدو پیمان نبست

داد سر با سرفرازى تا كه شد سردار عشق

دست داد و دست از فرزند زهرا بر نداشت

كز مقام و مرتبت شد جعفر طیار عشق

چشم داد و چشم بر خوان ستمكاران ندوخت

تا كه شد سیراب از سر چشمه سر شار عشق

میشود مستور زیر ابر تا روز معاد

ماه بیند روى ماهش تا كه نگردد خار عشق

از على باید چنین فرزند تا روز مصاف

همچو گل پرپر شود تا كه نگردد خار عشق

شیر حق را شرزه شیرى داد حق ، كز هیبتش

روبهان را مى كند در دهر تار و مار عشق

اى بنازم بر چنین ازاد مردى كز شرف

گوى سبقت برده در ایثار با اقرار عشق

آفرین بر همت مردانه اش كز یك نگه

چون على وا مى كند صدها گره از كار عشق

رحمت حق باد بر شیر تو اى ام البنین

این چنین شیرى نمودى هدیه بر دادار عشق

تا كه او باب الحوائج هست دست حاجتى

شاعر ژولیده را نبود بر اغیار عشق

 

---------------------------------------------------------

 

 

 

ژولیده نیشابوری



نظرات شما عزیزان:

ثنــــای دوست داشتنی
ساعت13:10---12 خرداد 1393
ایمان و وفا سایه ی بالای تو بود

ایثار علی نقش به سیمای تو بود

گر لب نزدی به آب دریا عباس

دریای ادب میان لبهای تو بود
پاسخ: فرزند على حیدر کرار ابوالفضل و ز حلم و ادب سَرْوَرِ اخیار ابوالفضل اى ماه بنى هاشم و مصداق فتوت گشتى پدر فضل به ادوار، ابوالفضل


sajjad
ساعت10:02---12 خرداد 1393
السلام علیک یا اباالفضل العباس
پاسخ: السلام علیک یا اباالفضل العباس


نرگس
ساعت23:57---11 خرداد 1393
مُرشِدَم گفت كه امروز طرب بايد داشت



مثل تسبيح فقط ذكر به لب بايد داشت



نرسي پاي پياده نفسي تا معراج



رهرو راهِ خدا مركب شب بايد داشت



اي كه سلمان شده و در پي مِنّا شدني



بر سر سفره ات از يار رطب بايد داشت



سائلي بر در اين خانه تفاوت دارد



پيش ارباب كرم دست طلب بايد داشت



از مقامات ابالفضل چنين دانستم



پيش از هرچه در اين راه ادب بايد داشت

سلام مهناز جان...جدی چه عکسی گذاشتی..خیلی خیلیقشنگه...کاش همه با هم بریم زیارت..ای خدا!یعنی میشه؟

عیدتون هم مبارک
پاسخ: سلام نرگس خانم عزیزم.... بله عکسش خیلی دل میبره!!! ان شاءالله بشه!


شهاب الدین
ساعت23:30---11 خرداد 1393
هستی ام البنین (س)



من شیر سرخ بیشه فتح المبینم عشق حسین و هستی ام البنینم



من ناز شصت غزوه های خون و عشقم عباسم و پور امیرالمؤمنینم



من ترجمان لا فتی الا علیم انا فتحنایم لک فتحاً مبینم



من برق شمشیر شه خیبر گشایم دارم دو دوست حیدری در آستینم



من ساقی عشق مدینه تا فراتم آزاد مرد مکتب حق الیقینم



من فارغ التحصیل فرهنگ وفایم خدمت گذار با صفای کربلایم



من باغبان اله های داغدارم من خیمه های نینوا را پاسدارم



من قافله سالار اردوی حسینم در علقمه لا سیف الا ذوالفقارم



من خاتم انگشتر نهر فراتم با تشنگی من الفتی دیرینه دارم



من حیدر خیبر گشای کربلایم من شیر مرد تکسوار کار زارم



من دستهایم را به زهرا هدیه دادم اما از این هدیه ز زینب شرم سارم



زان بوسه هایی که به دستم مرتضی زد روی لبم مهر فرات و کربلا زد



من کاتب بی دست دربار حسینم من عشق باز عشق بازار حسینم



عباسم و غرق غم عشق حسینی من با همه هستی خریدار حسینم



رزمنده بی سنگر لشگر گشایم هم خط شکن هم خط نگه دار حسینم



دست مرا در دست او بگذاشت حیدر من از همان طفلی گرفتار حسینم



زد بوسه بر دستم امیر فتح خیبر یعنی که من پرچم نگه دار حسینم



از کودکی من با حسیم عهد کردم مانند یک پروانه ای دورش بگردم



من نسخه درمان درد سینه هایم من تربت شش گوشه را دار الشفایم



من زینبم را چون حسینم دوست دارم من بهر او می میرمو او از برایم



من اشکها را قطره قطره می شمردم من رشته گوهر شمار دیده هایم



من کاتب غمهای طفلان اسیرم من با همه غمهای زینب آشنایم



من همستفر بودم به هر جا با اسیران من حافظ زینب ز روی نیزه هایم



من واسطه بین فرات و کربلایم بر درد زوار حسینی من دوایم



من روزه تشنه بحر فراتم عباسم و حلال کل مشکلاتم



هر مشکلی را می کنم مشکل گشائی من عرشه دار کشتی بحر نجاتم



از خود گذشتن را به عالم یاد دادم چون پاکباز تشنه آب فراتم



مشق عطش را در مدینه می نوشتم من دانش آموز کلاس زاریاتم



با خون دل بر ساحل دریا نوشتم من ساقی بی ساغر آب حیاتم



من دردهای بی دوا بسیار دارم در مانگهی در علقمه سیار دارم



شاعر : داوود یداللهی

****************

سلام...دلمو برد این عکستون ها!!بینهایت دلچسب و شیرین..یعنی میشه یه روز هم ما پا بذاریم رو اون فرشها و دست به سینه بریم تو؟

ان شاالله نصیب همه آرزومندا بشه این قطعه از بهشت..

یه پیشنهاد هم با اجازه دارم.مطلبی که خانم تاجبخشیان نوشتن،خیلی جالبه.تو یه پست جدا بذارید تا همه استفاده کنن.

راستی عیدتون هم مبارک!
پاسخ: سلام... ممنونم. عیدشما هم مبارک.... منم آرزوی این بهشت زمینی رو دارم! ان شاءالله قسمت همه بشه! بله قصد داشتم این کارو بکنم! اما ان شاءالله فردا!


Kh
ساعت20:09---11 خرداد 1393
شعر زيباي حضرت حافظ در مورد قمر بني هاشم (ع)

شعر شاه شمشاد قدان حافظ برای حضرت ابوالفضل و داستان این شعر:

مرحوم کل احمد آقا ( کربلایی احمد میرزا حسینعلی تهرانی ) نقل می کردند که: « روزی جناب شیخ رجبعلی خیاط به من فرمودند: در عالم معنا، روح خواجه حافظ شیرازی را مشاهده کردم که بسیار منبسط بود. خواجه حافظ شیرازی رو به من کرده و گفت: من غزل شاه شمشاد قدان را، در وصف ماه منیر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام سرودم. و از این امر خیلی مسرور بود.»



شاه شمشاد قدان ، خسرو شیرین دهنان

که به مژگان شکند قلب همه صف شکنان

مست بگذشت و نظر بر منِ درویش انداخت

گفت ای چشم و چراغ همه شیرین سخنان

تا کی از سیم و زرت کیسه تهی خواهد بود

بنده من شو و برخور ز همه سیم تنان

کمتر از ذره نئی، پست مشو، مهر بورز

تا بخلوتگه خورشید رسی چرخ زنان

بر جهان تکیه مکن ور قدحی مِی داری

شادی زهره جبینان خور و نازک بدنان

پیر پیمانه کش من که روانش خوش باد

گفت پرهیز کن از صحبت پیمان شکنان

دامن دوست بدست آر و ز دشمن بگسل

مرد یزدان شو و فارغ گذر از اهرمنان

با صبا در چمن لاله ، سحر می گفتم

که شهیدان که اند این همه خونین کفنان

گفت حافظ من و تو مَحرم این راز نه ایم

از می لعل حکایت کن و شیرین دهنان

« حافظ »
پاسخ: تو ساقی عطشانی، سقّای یتیمانی رحمت بصفای تو، ای ماه بنی هاشم تو اصل مناجاتی، تو قبلۀ حاجاتی چشمم به عطای تو، ای ماه بنی هاشم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:, ] [ 18:46 ] [ مهناز ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب