متن های زیبا
قالب وبلاگ

متن های زیبا
 
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان متن های زیبا و آدرس sefidbarfi10.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





شعر زيباي حضرت حافظ در مورد قمر بني هاشم (ع)


شعر شاه شمشاد قدان حافظ برای حضرت ابوالفضل و داستان این شعر:


مرحوم کل احمد آقا ( کربلایی احمد میرزا حسینعلی تهرانی ) نقل می کردند که: « روزی جناب شیخ رجبعلی خیاط به من فرمودند: در عالم معنا، روح خواجه حافظ شیرازی را مشاهده کردم که بسیار منبسط بود. خواجه حافظ شیرازی رو به من کرده و گفت: من غزل شاه شمشاد قدان را، در وصف ماه منیر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام سرودم. و از این امر خیلی مسرور بود.»




شاه شمشاد قدان ، خسرو شیرین دهنان

که به مژگان شکند قلب همه صف شکنان


مست بگذشت و نظر بر منِ درویش انداخت

گفت ای چشم و چراغ همه شیرین سخنان


تا کی از سیم و زرت کیسه تهی خواهد بود

بنده من شو و برخور ز همه سیم تنان


کمتر از ذره نئی، پست مشو، مهر بورز

تا بخلوتگه خورشید رسی چرخ زنان


بر جهان تکیه مکن ور قدحی مِی داری

شادی زهره جبینان خور و نازک بدنان


پیر پیمانه کش من که روانش خوش باد

گفت پرهیز کن از صحبت پیمان شکنان


دامن دوست بدست آر و ز دشمن بگسل

مرد یزدان شو و فارغ گذر از اهرمنان


با صبا در چمن لاله ، سحر می گفتم

که شهیدان که اند این همه خونین کفنان


گفت حافظ من و تو مَحرم این راز نه ایم

از می لعل حکایت کن و شیرین دهنان


« حافظ »

 

 

باتشکراز معلم عزیزومهربونم بابت ارسال این متن زیبا



نظرات شما عزیزان:

ماه بانو
ساعت22:31---12 خرداد 1393
سلام مهناز جون

عيد ميلاد حضرت سجاد مبارك

عيدي خانوم معلمتون هم كه خيلي سفارشي بود!!

مباركه!!
پاسخ سلام عزیزمهربونم..... عیدشما هم مبارک...... بله.... الهی فداشون بشم... ممنونم... گویا همه حسودیشون شده....!!!!!!!


مریم
ساعت22:31---12 خرداد 1393

برای باغبان یاس آفریدند/

علی را اشجع الناس آفریدند/

وفاداری و مردی و شجاعت/

یکی کردند و عباس آفریدند...

 

پاسخ:

هرچند که راه هنر مدح نپویم

 

حیف است ز اوصاف اباالفضل نگویم

 

پرسند اگر سرور و سلطان ادب کیست

 

جز نام اباالفضل به هر بزم نگویم

 



Kh
ساعت21:45---12 خرداد 1393
مناجات امام سجاد

از نفسم شكايت دارم كه مرا به بدي فرمان مي دهد و به سمت خطا پيش مي راندم. از نفسم شكايت دارم كه به نافرماني از تو حريص است و خشمت را بر مي انگيزد. از نفسم شاكي ام كه مرا به راه هاي نابودي كشانده و در مقابل تو به خواري هلاكم كرده است. پر بهانه است ... با آرزوهاي بلند . در مقابل بدي بي تاب است و به خوبي پشت مي كند . دنبال بازي و سرگرمي است، پر از غفلت و فراموشي. توبه امروزم را به فردا مي اندازد و سينه ام را از تشويش پر مي كند.

خدايا!از او به تو پناه مي برم كه هوس هايش در قلبم مي چرخد و خواهش هايش را اجابت مي كند. دوستي دنيا را پيش چشم ام زيبا جلوه مي دهد و پرده اي مي كشد ميان من و فرمانبرداري از تو.



به تو پناه مي برم از قلبم كه وسوسه سياهش كرده و رنگ تيرگي آن را آلوده است . پناه مي برم به تو از چشم ام كه از بيم تو اشك نميريزد و به سمت هر چه خوش اش مي آيد مي رود.



به تو پناه مي برم از خودم.



امام سجاد / مناجات خمس عشره / مناجات الشاكين

شب ميلاد شون ستاره بارون
پاسخ: نور چشم خامس آل عبا زین العباد شافع عصیان به روز واپسین آمد پدید ممنونم معلم مهربونم... میلاد امام زین العابدین(ع) مبارک باد


sajjad
ساعت16:02---12 خرداد 1393
تشکر میکنم از خانم معلم مهربانی ها
پاسخ: لطف داری.....


ثنــــای دوست داشتنی
ساعت13:07---12 خرداد 1393
روشنگر آفتاب، عباس آمد

تفسیر زلال آب، عباس آمد

خیزید، گل آرید، گل افشانید

زیرا که گل بوتراب، عباس آمد



سلام مهناز عزیزم! تبریک می گم میلاد حضرت عباس (ع) رو خدمتتون، ان شاءالله قسمت همه مون بشه زیارتشون...
پاسخ: سلام الهه خانم. ممنونم. عیدشما هم مبارک... ان شاءالله


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 12 خرداد 1393برچسب:, ] [ 12:15 ] [ مهناز ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب