متن های زیبا
قالب وبلاگ

متن های زیبا
 
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان متن های زیبا و آدرس sefidbarfi10.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





جدیدا زیاد میشنویم که به بچه های این دوره و زمانه میگن گودزیلا

نمیدونم چرا؟؟!! من خودم خیلی از این الفاظ و استفاده اونا خوشم نمیاد! اما بچه های این دوره واقعا بچه نیستن!!! من نمیدونم اینا چه موجوداتی هستن؟؟!! چرا انقدر عجیب و غریبن؟؟!! چرا من نمیفهمم اینا رو؟؟!! من خیلی سنم بالاست؟! یا اساسا مشکل چیز دیگه ایه؟؟!!

بنا به دلایلی حدود یه هفته است مهمان داریم!

دوتا دختر دارن! بزرگه 15 سالشه! و کوچیکه 12 سال!

یعنی من که بچه تهرانم تا امروز فکر میکنم دختر پررو و زبان درازی هستم! و اخلاقم بده!

اما امروز فهمیدم خیلی هم چشم و گوش بسته و مودب و آرومم!

 

تو این یه هفته هرکار کردن و هرچی گفتن، گفتم بچه اند و نمیفهمن! اما انگار نمیشه! با این که ذاتا بچه های خوبی هستن اما نمیدونم چرا غیر قابل تحملن!

تواین چند روز هرکار کردم که یه جوری باهاشون کنار بیام! اما از هر دری وارد میشم اونا یه مدل دیگه رفتار میکنن!

دیروز که مفصل بهشون توپیدم! و کلی دعواشون کردم! وامروز هم که دیگه اصلا کم آوردم به خاطر کاراشون!!!!!

امروز قرار بود بریم بیرون که برای این دوتا دختر مانتو بخریم!

وقتی داشتیم آماده میشدیم، مادر و دخترها داشتن صحبت میکردن و تقریبا بحث میکردن با هم! دختر کوچیکه که به معنای واقعی کلمه عصبیه! وقتی داشت موهاش رو مرتب میکرد، مامانش گفت موهاتو جمع کن! همین یه جمله و بس! دختره اساسا چشم هاشو بست و دهنش رو باز کرد و.......

یعنی من با این همه پررویی هنگ کرده بودم و جلو یه دختربچه 12 ساله کم آوردم!!! فقط خودمو کنترل کردم اون لحظه نزدم تو دهنش!!!!

بعد هم که خانم طلبکارانه قهر کرد که من نمیام! و وقتی هم راضی شد و اومد تو کل مسیر برای مامانش قیافه گرفته بود و تا مامانه حرف میزد میگفت با من حرف نزن اعصاب ندارم!

خلاصه هر جوری بود رفتیم و برگشتیم!

 

آخه خدایااااااا!!!!!!؟؟؟

 

مامان من تو این بیست و اندی سال که ازخدا عمر گرفتم همیشه  هر اتفاقی میفته و یه حرفی میزنم بهم میگه کسی رو مسخره نکن، سرخودت میاد!!!!

تا حالا مصداقش رو زیاد دیدم، اما این دفه دلم میخواد این جمله رو با آب طلا بنویسم ، قاب طلا بگیرم، بزنم یه جا جلو چشمم که حتی یه لحظه هم یادم نره!!!!!

 

این مادر فداکار قصه ما، یه دختری رو تو فامیل هنوز هم که هنوزه از تربیتش ایراد میگره! البته واقعا هم تربیتش ایراد داره! اما من فکر میکردم ایشون خودش دوتا دسته گل به معنای واقعی تربیت کرده باشه! با این که فامیل نزدیک هستیم اما یه چند وقتی بود که در این حد بچه هاشو ندیده بودم! اگرم دیدم فقط در حد یه مهمانی معمولی بوده!

اما تو این یه هفته متوجه شدم بچه های خودش ازاون دختر هم بدترن! فقط یه کوچولو مودب ترن!

دیروز هم سر همین موضوع باهاشون بحث کردم و بهشون گفتم من فکرمیکردم مادرتون دوتا دسته گل تربیت کرده باشه، اما الان کلا تصورم نسبت بهتون تغییر کرد!

 

الانم هرکار کردم نتونستم ننویسم! باید یه جایی اینا رو میگفتم و یه جا درد دل میکردم!

این چیزا خیلی مهم نیست، من دلم میخواد بدونم چرا اینجوری شده؟؟!! چرا بچه های این زمانه اینجوری شدن؟!

مامان من بیسواده! اصلا هم تا حالا بهم نگفته این کارو بکن، اون کارو نکن!! فقط از کارها و رفتارش فهمیدم چی خوبه، چی بده!

اما الان مادرها صد بار به بچه ها تذکر میدن، اما فایده نداره! گوش که نمیکنن هیچ، سه برابر جواب هم میدن!

من هنوزم که هنوزه اگه کاری کنم که مامانم خوشش نیاد، براش فرقی نمیکنه تو چه محیطی باشیم، دعوام میکنه شدید!!!

تازه من خودم زبونم خیلی درازه، اما خداییش جلوی این بچه ها کم آوردم!

 

خودمم یه برادرزاده دارم که امسال میره مدرسه! پسره! اونم یه موجود عجیبیه برای خودش! اصلا باهاش کنار نمیام و همیشه باهم دعوا داریم!

البته نه فقط من، کل اعضای خانواده باهاش به مشکل برخوردن! حتی مامانم که بدترین بچه تو بغلش آرومه، بعضی وقتا نمیتونه این یه نفر رو تحمل کنه!!!

فقط کافیه یه جمله بهش بگی، مثلا بگی میشه انقدر حرف نزنی؟؟؟!!! ببخشیدا!!! اما دیگه رسما خودت لال میشی با چیزایی که جوابتو میده!!!! یعنی یه وقتایی با این که عمه شم، دلم میخواد خفه ش کنم!!

 

چرا تو این زمانه با این که پدر و مادرها همه چی برای رفاه بچه هاشون فراهم میکنن، بازم بچه ها اینجوری میشن؟!

چرا انقدر بی ادبن؟!

چرا پدر و مادرهای امروزی با کلی ادعا و بعضا باسواد، نمیتونن یه دونه بچه رو درست تربیت کنن؟!

چرا من دغدغه های بچه های امروزی رو درک نمیکنم؟!

چراااااا؟؟؟!!!!

چرا انقدر سوال بی جواب دارم من؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

خدایا! نسل آدم داره به کجا پیش میره؟؟!!

خدایا! بچه های ما دیگه چی میشن؟؟!!

خداااااااا

 



نظرات شما عزیزان:

Kh
ساعت21:39---2 تير 1393
سلام
مي بينم كه گل گندم عزيزهم تو شيطنت يد طولايي داره ها!!
هميشه خوش وسرحال باشين
پاسخ: سلام..... بله دیگه .... ممنونم عزیزم


Kh
ساعت11:48---1 تير 1393
ازماست كه برما ست!!!
طفلكي اين بچه ها !!!
بچه ها آينه ي پدر ومادرند واغلب بي گناه !
رفتاربچه ها باز تاب تربيت خانوادگيه !

مقصر اصلي والدين هستند! كه بدون آگاهي از اهداف ازدواج و وظايف ومسئوليت هاي خود
به عنوان همسر يا پدرو مادر اقدام به تشكيل خانواده مي كنند.
مقدمه يك ازدواج درست شناخت اهداف أزواجه وهم چنين آگاهي به وظايف
اگه دختر بدونه كه وظيفه مهم ومقدسش طبق دين اسلام مادريه هيچ كاري براين وظيفه
مقدم نمي كنه 
واگه پسر بدونه كه مظهراقتداره ونه تحكم وزورگويي ديگه أعضا خانواده به او فقط به چشم 
پول واسكناس وبانك!!!! نگاه نمي كنند
فرزند عامل تحكيم خانواده ست وپدرومادر با تولد فرزند مسئوليت سنگيني را مي پذيرند
پس بايد همه كارهاي خود را طوري تنظيم كنند كه تربيت فرزندان تحت الشعاع قرارنگيرد
مادر كانون عاطفه و مدير داخلي خانواده وجمع كننده أعضا خانواده است و پدرهم علاوه 
برابر از محبت به فرزندان وبه ويژه همسر خود دركنار اقتدار كه بهتره نام جذبه رو به جاي 
اون به كار ببريم درس تعادل را ياد ميده همون درسي كه دين اسلام به اون تاكيد داره
شناخت حد ومرزها و استعدادها ومسئوليت ها از مقدمات ازدواج وتربيت فرزندانه كه 
متاسفانه خيلي ها به اون توجه نمي كنند و ...........
سلام مهناز جون 
إحساست رو درك مي كنم اما نمي تونم بيشتر ازاين توضيح بدم يعني راستش تايپ مطالب
مربوط به اين موضوع سخته وخوندنش براي دوستان سخت تر تا همين قدر دست وپا شكسته
قبول كن تا بعد به شرط بقا!!

پاسخ: سلام عزیزدلم..... خیلی هم ممنون بابت نظرخوبی که گذاشتید! زحمت کشیدید عزیزم! بله حرفاتون کاملا درسته! و همه چیز به پدر ومادر برمیگرده! امان از این پدر ومادرهای مثلا امروزی!!!! چشم، بازم ممنونم، شما همیشه به من لطف دارید و همیشه کمکم میکنید!


حانیه
ساعت16:28---31 خرداد 1393
یعنی دیگه از گودذیلا بوندشونم گدشته اژدهای هف سرن والا
پاسخ: والااااااا!


نرگس
ساعت13:12---31 خرداد 1393
مهناز خانمی سلام..خوبی عزیزم؟؟احیانا سرت ورم نکرده؟واقعا درکت می کنم.می دونی من خیلی تحملم بالاست ولی واقعا پرو گی و جواب دادن یه بچه به پدر مادرشو نمی تونم تحمل کنم.ینی من جات بودم جدا می زدم تو دهنش!!خدا رو 100 هزار مرتبه شکر عماد خداییش پرو نیس.بحث می کنه ها ولی بی احترامی نمی کنه.قهرم که ابدا.طاقتشو نداره.ولی به نظر من تربیت ارتباط مستقیم به پدر داره نه مادر.یعنی مسئولیت پدره.ولی مادر وظیفه اش اینه که واقعا خودش به پدر به عنوان رئیس خونه احترام بذاره.هرچقدر احترام درست بذاره به خصوص جلوی بچه ها و به قول قدیمیا سلیته!! نباشه، یعنی ریس بازی در نیاره، اونوخ بابا هم بهش احترام واقعی می ذاره. نه اینکه زن ذلیلانه حرفشو گوش کنه یا باهاش دعوا کنه. بعد در نتیجه خود به خود بچه ها احترام می ذارن بهشون. یعنی احترام گذاشتن یادگرفتنش تقلیدیه به نظرم تا مثلا با صحبت و این چیزا. نمی شه مامان و بابا با هم درست رفتار نکنن و بعد با حرف و نصیحت و این چیزا طلب احترام از بچه ها داشته باشن.
وااای چقدر حرف زدم.اذان شد.می بوسمت عزیزم.ایشالله که به خیر بگذره. التماس دعا
پاسخ: سلام عزیزم. مرسی. چرا دیروز که داشتم این متن رو مینوشتم، سرم به تنم زیادی بود انقدر سنگین شده بود!!!!! من دیگه خودمو کنترل کردم، حرمت مهمان بودنشونو نگه داشتم! ولی خب مادرشون هم مقصره!!! بله اتفاقا میخواستم بهتون بگم که بابت بچه هاتون باید خداروشکر کنید! البته خودتون هم باعث شدید درست تربیت بشن! بله دقیقا! کاملا حرفاتونو قبول دارم! مرسی عزیزم. خداروشکر به خیر گذشت! امروز رفتن! اما هنوز نرفته دلم براشون تنگ شده! البته برای شیطنت هاشون! نه بی ادبی هاشون! محتاج دعا!


کوثر
ساعت12:22---31 خرداد 1393
سلام مهناز جون این درد و دلت هم حقیقت هم ماجرای خنده داری بود آخه من خودم زیاد دیدم از این بچه ها تو فامیل ما کمکم 10تا از این بچه ها هست آدم بهشون حرفی بزنه میخوان آدمو درسته قورت بدن .
اما بنظرم چون زمان بچه سالاری پدرو مادرا خیلی به حرف بچه ها گوش میدن
اونا اینطوری پررو شدن .
خدابه داد همه پدرو مادرا برسه
پاسخ: سلام عزیزم. بله درسته! این بچه سالاری چه جوری مد شد من نمیدونم؟؟!! یعنی چی آخه؟؟!! تا قبل از ما هرچی پدر ومادرا میگفتن بود! تازه دوره ما اومد خوب بشه که حالا هرچی بچه ها میگنه!!!! آخه تعادل هم خوبه والا!!!!! خدا به داد برسه!!!!


شهاب الدین
ساعت23:25---30 خرداد 1393
سلام..شبتون به خیر..چند باری از اول تا آخرش رو خوندم..حق با شماست.تربیت ربطی به سواد نداره.چه بسا که نسلهای گذشته با سواد کمشون نسلهای بهتری تربیت کردن تا ما با همه سواد و ادعامون.اما یه نکته ای هم هست.اینکه گذشتگان ما،یا حتی دوره ما،بیشترین نقش منحصرا در اختیار پدر و مادر بوده در تربیت.یعنی بچه تنها مرجعش پدر و مادر و بعضا پدربزرگ مادربزرگش بودن.واقعا تو خونه بوده و از خانواده یادمیگرفته خوب و بد رو.اما الان پدر و مادر و خانواده یکی از 100 تا هستن.رسانه های ارتباط جمعی،علی الخصوص تلویزیون و اینترنت مهمترین عامل تربیت هستن.بچه ها تلویزیون رو پدر و الگوی خودشون قرار میدن!از وحی منزل براشون بیشتر اعتبار داره.حالا دیگه اگه خدای نکرده ماهواره هم باشه که دیگه وامصیبتا.ما ا لان 7-8 ساله که تلویزیون نداریم.اینترنت هم که فقط برای تحقیق بچه ها استفاده میکنن.فقط گاهی این آقای قرمز کلاه رو با هم البته میبینیم که تازه کلی بعدش با هم دربارش گفتگو میکنیم،اما بازم تاثیر خودشو میذاره.همینطور هم توقع پدر و مادر ها از تربیت درست متفاوت شده.قدیم انسانیت میخواستن اول و بعد موفقیت.اما الان اول و آخر موفقیت و رتبه یک کنکور میخوان از بچه و بعد آخرش میگن چرا بچمون بی ادبه.اصلا همین که همه چی برای بچه فراهم میکنن یه اشتباهه.آدمیزاد تا سختی نکشه درست نمیشه.راحتی و آسایش آدمو فاسد میکنه.
ببخشید خیلی طولانی شد..این چیزی بود که به نظرم رسید.راستی آقای پناهیان هم بحثای خیلی خوبی درباره تربیت دارن.میتونید استفاده کنید.
التماس دعا
پاسخ: سلام. ممنون از حضورتون و نظر مفیدتون. وبیشتر ممنونم بابت وقت گذاشتنتون. بله درسته! اینکه پدر و مادرا همه چی دراختیار بچه ها قرار میدن رو قبول دارم، و همین باعث بی تربیتی بچه ها شده! درسته! راحتی و آسایش آدمو فاسد میکنه! اما درباره تلویزیون و کلا رسانه ها تا یه حدودی موافقم! من خودم خیلی از صدا وسیما ایراد میگیرم، و بارها گفتم که حتی تو همین چند سال اخیر هم صدا وسیما خیلی تغییر کرده! اما اگه پایه ی تربیت درست باشه عوامل دیگه به این راحتی نمیتونن رو بچه ها اثر بذارن! اتفاقا بچه ها قبلا تو کوچه بودن، اما الان تو خونه هستن و به اصطلاح بچه های آپارتمانی! اون موقع ها وقتی برادر کوچیکه من میرفت توکوچه برای بازی، ما میگفتیم خیلی بی ادبه و خیلی روش تاثیر بد داره! ومامانم همیشه دعواش میکرد! اما الان بچه ها خیلی بی ادب تر هستن! با این که اصلا از بازی های تو کوچه خبری نیست! من میگم الگوی اصلی بچه ها همیشه پدر ومادرها هستن! حتی بچه های امروزی! دیدم که میگم! پدر ومادرهای امروزی اصلا برای بچه هاشون وقت ندارن! شما خودتون با بچه ها جتی بازی میکنید! اما من دیدم تو اطرافیان که حتی با بچه هاشون جرف هم نمیزنن! برای همین بچه ها سرکش میشن! و وقتی میخوای باهاشون صجبت کنی، هیچ حرفی رو نمی پذیرن! اصلا نمیشه با بچه های الان حرف زد! همین دختر خانم کوچیک نوشته ی من، وقتی مامانش داشت درباره یه موضوعی بهش میگفت که باید چیکار کنه، برگشته میگه: من ازنصیحت کردن بدم میاد!!!! آخه من نمیدونم این اصلا میدونه نصیحت چیه؟؟؟؟!!!! واقعا خدا به دادمون برسه!!!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 30 خرداد 1393برچسب:, ] [ 19:36 ] [ مهناز ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب